דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


''החבילה'' - של הדוד מאמריקה 

מאת    [ 18/11/2010 ]

מילים במאמר: 918   [ נצפה 2496 פעמים ]

חבילת הטבות צבאיות ומדיניות – תמורת הקפאה ביש"ע לשלושה חודשים, תוך ניהול דיונים מוגברים בעידוד ארה"ב להסכם עם הפלסטינאים – בכפוף להתחייבות בכתב כדי למנוע וויכוח עתידי על פרשנות וגרסאות כפי שהיה בעבר.

על פני הדברים – העסקה כדאית ביותר. התנגדות הח"כים מהליכוד בתוספת אנשי יש"ע – רק מגבירה את איכות ההחלטה של נתניהו בעד העסקה.

ככל שהתנגדות תהיה חזקה יותר – כך ביבי יוצא גדול יותר. 

* מאת: עו"ד אברהם פכטר

תראו את המצב האבסורדי שבו נמצא ביבי. אם הוא יתנגד להצעה של אובמה, אז יטענו מתנגדיו ומתחריו משמאל, שהוא מתגרה בבעל בריתנו הגדול והחזק ביותר ומביא נזק בלתי הפיך על ישראל, לנוכח המצב בזירה. אם הוא יסכים מיד – הוא יחשב כחלש, לחוץ, מתכופף, מתרוצץ, לא אמין, לא מנהיג. אם הוא דוחה ההצעה לעיון ולהתייעצות, הוא שוב חמקן, מזגזג, מפקיר את ביטחון ישראל.

אם הוא – מוציא הבטחה ממשל אובמה – לחבילת הבטחות ביטחוניות, מרחיקות לכת, תמורת "הקפאה נוספת" – לא משמעותית מבחינת הזמן המעשי בשטח, הוא מעורר את זעמם של חבריו מימין, כולל כמה ח"כים כמו דנון וחוטובולי – שתופסים כותרות לזמן מוגבל.

הח"כית חוטובולי – השומרת "נגיעה" – טוענת בלהט, שאסור לגעת בחבילה האמריקאית, עד לחתונה, לאמור: עד שלא תסכים לכל דרישותינו ותנאי אירוסנו, כלומר: עם עמדת הימין הקיצוני.

המסקנה המתבקשת מכל העמדות בעד ונגד – ללכת על ההצעה של אובמה בקטן, בצנעה, כאילו בהכרח ולהרוויח בגדול חבילת הטבות לשנים החיוניות ביותר לביטחון ישראל וקיומה.

יתירה מכך – ההסכמה הישראלית, מעבירה את הלחץ למגרש הפלסטיני וזה של ארה"ב, מבלי שישראל תינזק כמעט באופן מעשי.

אז נכון, שיהיו תושבים וזוגות צעירים שיינזקו זמנית מדחיית הבנייה וקבלת הדירות שלהם, אך במסגרת הלאומית הרחבה – הנזק כדאי ויש מקום לפצות את אלה שיפגעו מהדחייה.

ולמה כל העסק כל כך חיוני וחשוב לישראל – כי ניתן לומר מראש ובוודאות כמעט גמורה, שהסכם ששני הצדדים יסכימו עליו – לא יוצא מהחתונה הזאת. כך שישראל יוצאת מרווחת מעשית, תדמיתית בעיני עצמה, ארה"ב והעולם "הצבוע" האירופי והערבי שמסביב.

להערכתי – אין כל סיכוי, שבמשך שנה, יגיעו הצדדים להסכם או לפריצת דרך, שהרי עקרונית יש התנגשות אינטרסים מהותית בין הצדדים – שלא נראה שבדור הזה תביא לפתרונה.

הגב' הילרי קלינטון לוחצת להתחיל את השיחות על גבולות קבע – שזה רעיון לא רע. הבעיה שהפלסטינאים רואים את גבול הקבע, בשלב זה, כגבולות 67 ואילו ישראל וממשלת ימין בראשות ביבי, לא תוכל לקבל זאת לעולם.

יתירה מכך – אף ממשלה עד הלום, לא הסכימה לגבולות 67 מטעמים ביטחוניים מובהקים ואילו קומץ אנשי מר"צ (6 מנדטים בקושי) בתקופת הזוהר שלהם, בתוספת הקולות הח"כים הערביים, לא יוכלו להעביר את ההסכם, אם לא יהיו שינויים משמעותיים בגבול 67 – שנראה לי שמת מזמן.

קשה לי להשתחרר מהניסיון שנעשה ע"י ממשלת ברק, ממשלת אולמרט, תוך שיחות מרתוניות של ציפי לבני משך 3.5 שנים, בניסיון להגיע להסכם – ואפילו לטיוטה ראשונה לא הגיעו.

הגיע הזמן להבין – המנהיגות הפלסטינית הנוכחית, בראשות אבו-מאזן, אין לה יכולת או בסיס אלקטורלי להגיע להסכם עם ישראל.

המקסימום – אולי, אולי – להסדר ביניים מבלי לפתור את בעיית ירושלים, שיבת הפליטים, בקעת הירדן, הגושים הגדולים, כלומר: מעין "הודנא" פוליטית מבוקרת בפיקוח ארה"ב.

"החבילה" של הדוד מאמריקה

בשנות ה-60, החבילות מאמריקה היו מצרך מבוקש וחגיגי בציבור, במיוחד בתקופת "הצנע" באוכל ובביגוד.

משך השנים – המושג "החבילה מאמריקה" או החבילה של הדוד מאמריקה – הפכה לאמירה שיש בה, מעין תרומה לאח הצעיר, הפליט מהשואה שהחליט להקים מדינה יהודית ועצמאית בארץ ישראל.

ומאז באמת – "החבילות" זורמות ומחזקות את ביטחון ישראל ולכן צריך לשמור על האיפוק שימשיך לזרום כמקודם.

מבחינת הח"כים בליכוד – המתנגדים לביבי ולהקפאה, הדבר מבטא אפשרות לעקוץ  ולהפגין "לאומנות" לארץ ישראל השלמה, על פי חזון שתי גדות לירדן.

המציאות, בלי חזון, שונה, מסובכת, קשורה במעמד המדינה בעולם ובפוליטיקה של ארה"ב ואירופה.

אי לכך הצעתי – למורדי הליכוד תתרכזו "בהקפאת ביציות" – שזה יעיל יותר מבחינה דמוגרפית ותנו יד להקפאה הנוספת שרק מחזקת את ביבי וישראל מבלי לגרוע ולפגוע בביטחון ישראל, תדמיתה ושאיפותיה באיזור.

הרהורים והערות בענייני דיומא:

1. אם מדברים על חבילת הטבות – ההתקפה הבוטה והגסה על לימור לבנת והימין בנושא עידוד היצירה הציונית – באה מצד אוסף של צבועים חמדנים, חמקנים דוגמת דביר בנדק, אסף הראל, החיים ונהנים מציבור רחב כולל יש"ע ואריאל שנדמה להם שהם המציאו את הדמוקרטיה, הנאורות וראיות העתיד.

2. אם אפשר לשלול אזרחות ואפשרי (ראה מאמרי בנושא זה באתר) – אפשר גם לשלול הטבות למי שמתנגד וחותר תחת מדיניות הממשלה ואפשר וצריך לשלול תקציבים מיוצרים אנטי ישראליים וציוניים ומותר להם לזעוק חמאס.

3. אם לא יפטרו לאלתר את כל צמרת קופ"ח מאוחדת הקשורים לשחיתות, זה יתן לגיטימציה להפקרות עתידית.

4. מינוי פרקליטת מחוז ת"א, הגב' אנטלר, בנסיבות שנוצרו, היא סתירת לחי מצלצלת לשלושה שופטים מחוזיים.

 שתי וועדות חקירה, בראשות שופטים + מבקר המדינה השופט לינדנשטראוס שהעבירו ביקורת נוקבת על התנהלות הגורמים במשטרה ובפרקליטות, בקשר להאזנות סתר במשפט רמון – כולל הפרקליטה הגב' אנטלר.

5. כאשר פרקליט המדינה – מגן בפומבי על הפרקליטות, הוא עושה זאת במסגרת תפקידו וחובתו כעומד בראש המערכת וזה חיובי.

 כאשר הוא מורח, מתעלם מביקורת עניינית וקשה לעניין רשלנות מקצועית – הוא טועה ומגביר את אי האמון במערכת המשפטית, זה מיותר וחבל. 

* הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.

הכותב הוא עורך-דין, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העתונות ופרשן משפטי בהווה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב